Τελικά, η «Barbie» τα πήγε κάπως συμπαθητικά…

Γράφει ο Νίκος Αλέτρας

Τώρα που φαίνεται να καταλαγιάζει το viral marketing event που έχει τον τίτλο «Barbie» (με επίχρισμα κινηματογραφικής αίθουσας), αξίζει να δούμε πέρα από (αλλά και με) τους αριθμούς πως διαμορφώθηκε στην πραγματικότητα το φαινόμενο και ποια είναι τελικά η απήχησή του:

Εισπρακτικά το event, φαίνεται να απέδωσε. Μέχρι τώρα το παγκόσμιο box office έχει καταγράψει συνολικά το ποσό του 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Πραγματικά μεγάλο το ποσό! Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα του φυσικού budget (περίπου 150 εκατομμύρια δολάρια), όπως και το budget του marketing (σε μια ταινία σαν τη «Barbie» μπορεί να φτάσει και τρεις έως τέσσερις φορές την αξία του φυσικού budget), τότε μπορούμε να πούμε ότι η ταινία παρουσιάζει κέρδη.

Το ζητούμενο είναι ποια είναι η πραγματική απήχηση στην κοινωνία και στους θεατές. Αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε αν υπολογίσουμε τον αριθμό των εισιτηρίων που αντιστοιχεί στον πραγματικό αριθμό των ατόμων που έσπευσαν να δουν την ταινία. Θέτοντας ως μέση τιμή εισιτηρίου τα 13 δολάρια, και κάνοντας τις σχετικές πράξεις, βλέπουμε ότι την ταινία την έχουν δει (μέχρι τώρα) περίπου 100 εκατομμύρια άνθρωποι. Είναι προφανές ότι η ταινία, σε ότι αφορά τον αριθμό των ανθρώπων που την είδαν [λαμβάνοντας υπόψη και τη viral έκταση του επικοινωνιακού ορυμαγδού που προηγήθηκε, όπως και τα κοινωνικό/οικονομικά πληθυσμιακά δεδομένα των 8 δις ανθρώπων (περίπου) που κατοικούν στον πλανήτη μας σήμερα], τα πήγε κάπως…συμπαθητικά! Αυτό επιβεβαιώνεται, αν δούμε ποιες ταινίες είναι στις πρώτες θέσεις σε αριθμό εισιτηρίων διαχρονικά [το κλασικό αριστούργημα «Όσα παίρνει ο άνεμος» (Gone with the Wind), φιγουράρει στην πρώτη θέση, με 202 εκατομμύρια εισιτήρια, σε μια εποχή όπου ο παγκόσμιος πληθυσμός ήταν μόλις 2,5 δις!] (ΠΗΓΗ: boxofficemojo.com):

  1. Gone with the Wind (1939)                                                                     202.286.200
  2. Star Wars: Episode IV – A New Hope (1977)                                         178.119.500
  3. The Sound of Music (1965)                                                                     142.485.200
  4. E.T. the Extra-Terrestrial (1982)                                                             141. 854.300
  5. Titanic (1997)                                                                                            135.549.800
  6. The Ten Commandments (1956)                                                           131.000.000
  7. Jaws (1975)                                                                                                128.159.700
  8. Doctor Zhivago (1965)                                                                             124.135.500
  9. The Exorcist (1973)                                                                                  110.599.200
  10. Snow White and the Seven Dwarfs (1937)                                          109.000.000
Διαβάστε   "Η ευνοούμενη": ένα γυναικείο ερωτικό τρίγωνο στη δίνη της εξουσίας

Βέβαια, οι παραπάνω συγκρίσεις με την «Barbie» γίνονται μόνο σε επίπεδο αριθμών (λαμβάνοντας υπόψη τα πληθυσμιακά και δημογραφικά δεδομένα του πλανήτη τη χρονολογία παραγωγής) και σε καμιά περίπτωση σε επίπεδο κινηματογραφικής ποιότητας. Οι ταινίες του παραπάνω πίνακα, εκτός από τη δεδομένη δημοφιλία τους, είναι και αδιαμφισβήτητα κινηματογραφικά αριστουργήματα. Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε πως το επικοινωνιακό φαινόμενο «Barbie» δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική… πραγματικότητα. Μάλιστα, είναι εντελώς διαφορετική από τη viral πραγματικότητα, η οποία διαμορφώθηκε με αριστουργηματικό τρόπο αξιοποιώντας στο έπακρο τη δύναμη των social media. Μια δύναμη, η οποία, όπως φαίνεται από τον συνολικό αριθμό εισιτηρίων της «Barbie», δε στάθηκε ικανή να συγκινήσει τους θεατές και τελικά να τους οδηγήσει μαζικά στις αίθουσες…