Ο Ρότζερ Μουρ ήταν ένας… “Αγιος”

Του Νίκου Αρτινού

Ο Ρότζερ Μουρ (1927-2017) ήταν ένας βρετανός ηθοποιός που έγινε γνωστός επειδή υποδύθηκε δύο από τους εμβληματικότερους χαρακτήρες της σύγχρονης δυτικής ποπ κουλτούρας. Αρχικά, και για επτά χρόνια (1962 – 1969) ενσάρκωσε για την βρετανική τηλεόραση τον γοητευτικό κατάσκοπο-ντεντέκτιβ και τυχοδιώκτη Σάιμον Τέμπλαρ, όποιος είχε το κωδικό όνομα Ο Άγιος, ένας χαρακτήρας που έγινε δημοφιλής μέσα από τις νουβέλες του Λέσλι Τσάρτερις. Στη συνέχεια και για τις επόμενες δύο δεκαετίες (’70 και ’80) πήρε την σκυτάλη από τον Σον Κόνερι και έγινε ο Υπερκατάσκοπος Τζέημς Μποντ.  Είναι γεγονός, όμως πως ο Ρότζερ Μουρ κατέθεσε τη δική του ιδιαίτερη σφραγίδα στον κόσμο του θεάματος ενσαρκώνοντας τον Άγιο. Ο χαρακτήρας του Σάιμον Τέμπλαρ είναι απόλυτα συνδεδεμένος (σαν σιαμαίος) με τη μορφή και τη μανιέρα του Ρότζερ Μουρ. Ο Ρότζερ ένιωθε σαν στο σπίτι του όταν – όντας ως Σάιμον – κοιτούσε παιχνιδιάρικα πάνω από το κεφάλι του, αναζητώντας το φωτοστέφανο του Αγίου. Δυνατός και συνάμα ευγενής, γυναικοκατακτητής και συνάμα λάτρης της γυναίκας, σκληρός και βίαιος όπου και όποτε χρειαζόταν και, κυρίως , λειτουργώντας στα περιθώρια ενός συστήματος (για να το υπηρετήσει!) απόπνεε έναν αέρα ελευθερίας που μόνο ένας Άγιος δικαιούτο να έχει. Ο Σάιμον Τέμπλαρ (Ρότζερ Μουρ) ήταν μεν μέσα στο σύστημα – αλλά λειτουργούσε έξω από αυτό. Το σύστημα των ανεχόταν και καλά έκανε, αφού το υπηρετούσε τόσο αποτελεσματικά, αν και οι δραστηριότητές του ήταν στα περιθώρια του Νόμου και της Τάξης.

Όταν ο Σον Κόνερι αποφάσισε να εγκαταλείψει το δικό του Alter Ego, τον Τζέημς Μποντ, οι παραγωγοί στράφηκαν στον Ρότζερ Μουρ ώστε να τον αντικαταστήσει. Άλλωστε οι διαφορές μεταξύ του Τζέιμς Μποντ και του Σάιμον Τέμπλαρ ήταν ελάχιστες. Συνεπώς η περίπτωση του Ρότζερ Μουρ φάνταζε η «τέλεια αντικατάσταση». Και πράγματι έτσι ήταν. Ο Ρότζερ Μουρ υποδύθηκε τον Τζέιμς Μποντ με επιτυχία, χωρίς όμως ποτέ να νιώσει άνετα με το χαρακτήρα, όπως ένιωθε με το Σάιμον Τέμπλαρ. Και πώς να ένιωθε άνετα με έναν ρόλο που στην ουσία ανήκε σε κάποιον άλλο; Η αλήθεια είναι πως ο Τζέιμς Μποντ ανήκει αποκλειστικά στον Σον Κόνερι, αφού  – ακόμη και σήμερα – οι συγκρίσεις όλων των επόμενων Τζέιμς Μποντ γίνονται με μέτρο τον Σον Κόνερι. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ο Ρότζερ Μουρ ήταν ένας καλός αντικαταστάτης Τζέημς Μποντ, στην πραγματικότητα όμως ήταν ένας… Άγιος. Το παρακάτω βίντεο αναδεικνύει  την σε βάθος αγιοσύνη του Ρότζερ Μουρ:

Διαβάστε   "Λούστρο Παπουτσιών": Το αριστούργημα του ιταλικού νεορεαλισμού σε ψηφιακά αποκατεστημένη επανέκδοση