Με την απονομή των βραβείων στα τρία Διαγωνιστικά τμήματα και την προβολή της ταινίας «Η Άλλη Όψη της Ελπίδας» του Άκι Καουρισμάκι, ολοκληρώθηκε η Τελετή Λήξης του 23ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, στον κινηματογράφο Ιντεάλ.
Οι δυο συνεργάτες του φεστιβάλ Πάνος Γκένας (υπεύθυνος ελληνικών ταινιών μικρού μήκους) και Δήμητρα Αργυράκη (υπεύθυνη διεθνών ταινιών μικρού μήκους) παρουσίασαν τα βραβεία της βραδιάς, καλωσόρισαν τις κριτικές επιτροπές που τα απένειμαν, ενώ επίσης ευχαρίστησαν χορηγούς και συνεργάτες.
Η Κριτική Επιτροπή για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 23ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας αποτελούνταν από τους:
Κερέμ Αγιάν / Kerem Ayan (Πρόεδρος), διευθυντής στο Istanbul Film Festival
Άλεξ Ρίτμαν / Alex Ritman, ανταποκριτής του Ηνωμένου Βασιλείου για το Hollywood Reporter
Τζόνα Α. Νατσάρο / Giona A. Nazzaro, εκπρόσωπος της Εβδομάδας Κριτικής στο Φεστιβάλ της Βενετίας, κριτικός κινηματογράφου, συγγραφέας και δημοσιογράφος.
Ντόρις Κουν / Doris Kuhn, μέλος του Werkstattkino και κριτικός κινηματογράφου στα Süddeutsche Zeitung και Filmdienst
Γιασμίν Μπέισικ / Jasmin Basic, ιστορικός κινηματογράφου και συντονίστρια, που συνεργάζεται με διάφορα φεστιβάλ στην Ελβετία και στο εξωτερικό
απένειμε το Βραβείο Χρυσή Αθηνά Καλύτερης Ταινίας στο «The Rider» της Κλόε Ζάο. Σύμφωνα με την επιτροπή: «Το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας πηγαίνει στο The Rider, για τους καινοτόμους και τολμηρούς τρόπους που η νεαρή σκηνοθέτις ανασχηματίζει τα όρια ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία, και επίσης για την εξαιρετικά δημιουργική και τρυφερή προσέγγιση του θέματος.»
Στην ταινία «The Rider», ένας νεαρός πρωταθλητής του ροντέο βρίσκεται αντιμέτωπος με έναν σοβαρό τραυματισμό που τον υποχρεώνει να μείνει μακριά από αυτό που αγαπά περισσότερο, πληρώνοντας το τίμημα του να γυρνά την πλάτη στις επιθυμίες του. Η ταινία είχε κερδίσε και Βραβείο στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών του πρόσφατου Φεστιβάλ Καννών.
Το Βραβείο Σκηνοθεσίας της Πόλης των Αθηνών κέρδισε η ταινία «Foxtrot» του Σάμουελ Μαόζ. Σύμφωνα με την επιτροπή «Σε αυτή την αιχμηρή και ψυχρή σάτιρα, με μια καλά δομημένη, γεμάτη αυτοπεποίθηση και οπτικά εντυπωσιακή αφήγηση, ο σκηνοθέτης τεμαχίζει την διαμάχη μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων παρουσιάζοντας προσωπικές αλλά και ομαδικές τραγωδίες.»
Στο «Foxtrot», ο Μίκαελ και η Ντάφνα χάνουν τον κόσμο όταν τους ανακοινώνεται ο θάνατος του φαντάρου γιου τους. Εκείνο που δεν ξέρουν, όμως, είναι ότι πρόκειται να βιώσουν ένα αδιανόητο μπαράζ ανατροπών το οποίο συναγωνίζεται σε σουρεαλισμό μόνο τις στρατιωτικές εμπειρίες του παιδιού τους.
Το Βραβείο Σεναρίου κέρδισε η ταινία «Τα Μυστήρια της Σικελίας» των Φάμπιο Γκρασαντόνια και Αντόνιο Πιάτσα. Το σκεπτικό της επιτροπής: «Μια αναπάντεχα όμορφη ταινία όσον αφορά το οπτικό της μέρος και γραμμένη σαν ένα εφιαλτικό παραμύθι. Μία ωδή στην αντίσταση και την αξιοπρέπεια. Ένα σενάριο που αναθεωρεί τους άγραφους κανόνες του είδους ταινιών Ιταλικής Μαφίας.»
Η ταινία αναφέρεται στην αληθινή ιστορία απαγωγής ενός 13χρονου αγοριού από τη Μαφία που σόκαρε την Ιταλία των 90s και μετατρέπεται στα χέρια των Γκρασαντόνια και Πιάτσα σε ένα άγριας ομορφιάς, σπαρακτικό παραμύθι το οποίο υφαίνεται περίτεχνα γύρω από τη στυγερή πραγματικότητα του οργανωμένου εγκλήματος. Σε αυτό, η μικρή Λούνα σπάει την ομερτά του περίγυρου και προσπαθεί να ρίξει φως στην εξαφάνιση του αγαπημένου της Τζουζέπε που της έχει κλέψει την καρδιά.
Το Βραβείο Κοινού κέρδισε η ταινία «Σπίτι για Απόψε» του Βλαντιμίρ ντε Φοντενέ. Στην ταινία, η πορεία της Άλι και του οκτάχρονου γιου της στο όνειρο για μια καλύτερη ζωή, σε ένα μέρος που μπορούν επιτέλους να αποκαλέσουν σπίτι, εκτροχιάζεται συνεχώς από λάθος αποφάσεις που τους πετούν στην ίδια σκληρή αφετηρία.