“Ρούμπεν Έστλουντ: Χρυσός Φοίνικας στο τετράγωνο”: Αφιέρωμα στη φιλμογραφία του βραβευμένου σκηνοθέτη από το Cinobo

Το Cinobo παρουσιάζει τον σκηνοθέτη Ρούμπεν Έστλουντ, τον άνθρωπο που είδε τις 2 τελευταίες του ταινίες να κερδίζουν Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και, με αφορμή τη φετινή του βράβευση για Το Τρίγωνο της Θλίψης, ανατρέχει στη φιλμογραφία του για ένα αφιέρωμα με όλες τις προηγούμενες μεγάλου μήκους ταινίες του: “Ρούμπεν Έστλουντ: Χρυσός Φοίνικας στο τετράγωνο”.

Η αρχή έγινε το 2004 με τον Μογγόλο Κιθαριστή, ένα «art-house Jackass» όπως είχε περιγραφεί, ενώ στη συνέχεια το Ακούσια, μια σπουδή στην επιρροή του συνόλου στην ατομική συμπεριφορά, ήταν το 2008 η είσοδός του στις Κάννες. Το Παιχνίδι του 2011 συνέχιζε τις μελέτες του στη Σουηδική πόλη του Γκέτεμποργκ και την εξέλιξη του bullying σήμερα, και η Ανωτέρα Βία τού 2014, ήταν ένα ταξικό ειρωνικό σχόλιο με φόντο τα σουηδικά χιονοδρομικά κέντρα, και μια σκηνή χιονοστιβάδας που έκανε αργότερα πολύ κόσμο στα social media να την ποστάρει ως αληθινή. Κάπως έτσι το 2017 Το Τετράγωνο, μια σάτιρα για τον κόσμο της υψηλής τέχνης, του έφερε τον πρώτο του Χρυσό Φοίνικα.

Μετά τον δεύτερο Χρυσό Φοίνικα της καριέρας του, το Cinobo συγκεντρώνει τις 5 προηγούμενες ταινίες του Ρούμπεν Έστλουντ (οι 3 εκ των οποίων δεν έχουν προβληθεί ποτέ στην Ελλάδα εκτός κινηματογραφικών φεστιβάλ) στο αφιέρωμα με τίτλο “Ρούμπεν Έστλουντ: Χρυσός Φοίνικας στο τετράγωνο”, από 7 Σεπτεμβρίου.

Ακολουθούν αναλυτικές πληροφορίες για τις ταινίες:

Μογγόλος Κιθαριστής (The Guitar Mongoloid, 2004)

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Έστλουντ αψηφά τους κανόνες της παραδοσιακής κινηματογραφικής αφήγησης με ένα ψευδοντοκιμαντέρ που χαιρετίστηκε από τη διεθνή κριτική ως μια «art-house εκδοχή του Jackass και της Κάντιτ Κάμερα».

Διαβάστε   "Μια Γυναίκα: Ο Κώδικας της Σιωπής": Ένα ιταλικό δράμα με αναφορές στην πατριαρχία, την εκκλησία και την ιταλική μαφία.

 

Ακούσια (Involuntary, 2008)

Προσωπικοί φόβοι και εσωτερικοί δαίμονες, κάτω από την πίεση του κοινωνικού συνόλου. Μέσα από πέντε ξεχωριστά επεισόδια, η ματιά του παρατηρεί τους ασφυκτικούς δεσμούς σε μια μεσαία τάξη στο όριο της αλλαγής. Πρεμιέρα στο Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών και επίσημη πρόταση της Σουηδίας για τα Όσκαρ του 2010.

 

Το Παιχνίδι (Play, 2011)

Παιχνίδια ρόλων και ερασιτεχνικές συμμορίες παιδιών στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, σε μια ψυχρή παρατήρηση της βίαιης ανθρώπινης συμπεριφοράς, που προέκυψε από εκτενή έρευνά του σε πραγματικά περιστατικά οργανωμένου bullying και από συνεντεύξεις του με θύματα και θύτες.

 

Ανωτέρα Βία (Force Majeure, 2014)

Μια φυσική καταστροφή στη διάρκεια διακοπών πυροδοτεί αληθινή χιονοστιβάδα εξελίξεων στον γάμο ενός ζευγαριού. Πριν τον Χρυσό Φοίνικα, ο Ρούμπεν Έστλουντ εξερευνά τις σύγχρονες σχέσεις, ακροβατώντας απίστευτα ανάμεσα στο δράμα και στην ξεκαρδιστική κωμωδία.

 

Το Τετράγωνο (The Square, 2017)

Πώς μιλάει η τέχνη για την τέχνη; Ο πρώτος Χρυσός Φοίνικας της καριέρας του ακροβατεί ανάμεσα στον σουρεαλισμό, στη σάτιρα και στη σωματική κωμωδία ακολουθώντας τα ηθικά και επαγγελματικά διλήμματα ενός διευθυντή μουσείου που στήνει ένα αμφιλεγόμενο νέο έκθεμα και πυροδοτεί τεράστιες αντιδράσεις.