To 3o Athens Fashion Film Festival με τίτλο “Touch me, not – Μη μου άπτου” θα πραγματοποιηθεί online από την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου έως τη Δευτέρα 1 Μαρτίου.
Εν όψει της πρώτης ανακοίνωσης του φετινού προγράμματος, η ιδρυτής και Kαλλιτεχνική Διευθύντρια του AFFF, Νικόλ Αλεξανδροπούλου, δίνει μια πρώτη γεύση του τι θα περιμένει το κοινό από το φετινό πρόγραμμα:
“Θυμάμαι την τελετή λήξης του περσινού φεστιβάλ, του τελευταίου φεστιβάλ που πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στην Ελλάδα, πριν την ανακοίνωση του πρώτου lockdown. Ήμασταν όλοι μαζί εκεί, φίλοι και συνεργάτες, ξένοι, Έλληνες, αγκαλιαζόμασταν και ανανεώναμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά. Κανείς δεν φανταζόταν τότε πως ο χρόνος που θα μεσολαβούσε θα άλλαζε τόσο τις ζωές μας. Ένας χρόνος που κατά τη διάρκειά του ο οπτικοακουστικός τομέας, η μόδα, και οι Τέχνες συνολικά θα δοκιμάζονταν όσο ποτέ, αλλά θα κατάφερναν ακόμα και μέσα στις δυσκολίες να ανθίσουν. Μαζί με τις ανθρώπινες απώλειες και τις απώλειες στις δουλειές και τις συνήθειές μας, συνέβη κάτι ακόμα: Ήταν ένας χρόνος χωρίς άγγιγμα, χωρίς αγκαλιά, χωρίς αφή κι επαφή. Ένας χρόνος που αν μπορούσα να τον συνοψίσω σε ένα σύνθημα θα ήταν “Touch me, not | Μη μου άπτου”.
Μετατρέποντας την ανάγκη για αποστασιοποίηση σε μία δημιουργική πρόκληση, στήσαμε digitally ένα πλούσιο φεστιβαλικό πρόγραμμα, με εξαιρετικές ταινίες και ξεχωριστές παράλληλες δράσεις, που θα κάνουν το 3ο Athens Fashion Film Festival να ξεπεράσει τα όρια της Ελλάδας.
Επίσης, για πρώτη χρονιά θεσπίζουμε το βραβείο “Best Greek Fashion Film”, με στόχο να δώσουμε κίνητρο σε όλο και περισσότερους δημιουργούς στην Ελλάδα να γνωρίσουν το είδος του Fashion Film και να το αξιοποιήσουν ως ένα υψηλής καλλιτεχνικής αξίας μέσο, για να προωθήσουν τις δημιουργίες τους και πέρα από τα σύνορα της χώρας μας. Σε συνεργασία με το ΕΚΟΜΕ, πραγματοποιούμε τη σειρά ομιλιών με θέμα “Design in film”, φέρνοντας ανθρώπους από διαφορετικές δημιουργικές βιομηχανίες στο ίδιο τραπέζι, ώστε να ανοίξουν το διάλογο δημόσια για την αλληλεπίδρασή τους στον οπτικοακουστικό τομέα.
Ο κινηματογράφος περιγράφεται συνήθως ως η Τέχνη της όρασης και του ήχου, αλλά οι ταινίες αναφέρονται συχνά στην αφή, τη μυρωδιά και τη γεύση. Στο φεστιβάλ φέτος θα ασχοληθούμε με την αίσθηση της αφής, σε μία προσπάθεια να ενεργοποιήσουμε τη μνήμη.”
INTERNATIONAL JURY
Οι καλύτερες ταινίες του φετινού διαγωνιστικού τμήματος θα βραβευθούν από την 11μελή Διεθνή Κριτική Επιτροπή του φεστιβάλ.
Η Κριτική Επιτροπή του Athens Fashion Film Festival ειναι εκλεκτική. Απαρτίζεται, όπως κάθε χρόνο, από βραβευμένους καλλιτέχνες, Έλληνες και ξένους, επαγγελματίες προερχόμενους από διαφορετικές δημιουργικές ειδικότητες που έχουν ως κοινό γνώρισμα την αξιοσημείωτη διεθνή καριέρα τους στο αντικείμενό τους.
Τα μέλη του 3ου AthensFFF International Jury:
ELLEN MIROJNICK (Costume Designer (USA), Πρόεδρος του International Jury)
Γεννημένη και μεγαλωμένη στη Νέα Υόρκη, η βραβευμένη με Emmy (Behind the Cantelabra, 2013) costume designer του Hollywood, γνωστή για τις συνεργασίες της με σκηνοθέτες του σινεμά και της τηλεόρασης (με πιο πρόσφατη αυτή στην πετυχημένη σειρά “Bridgerton” του Netflix), φοίτησε στο High School of Music and Art, και σπούδασε σχέδιο στο School of Visual Arts και το Parsons School of Design. Γρήγορα αναδείχθηκε μια από τις πιο περιζήτητες costume designers, με το ταλέντο και το πάντα επίκαιρο στυλ της να δίνει μια νέα πνοή στη βιομηχανία του κινηματογράφου. Η δουλειά της, σε μια πορεία 30 ετών, αποτελεί μια εκλεπτυσμένη προσέγγιση στο σύγχρονο storytelling, καταφέρνοντας να συνδημιουργήσει εμβληματικούς χαρακτήρες – σημεία αναφοράς.
Η λίστα των σκηνοθετών με τους οποίους έχει συνεργαστεί συμπεριλαμβάνει τους: Steven Soderbergh, Steven Spielberg, Oliver Stone, Paul Verhoeven, Tony και Ridley Scott, Kathryn Bigelow, J.J. Abrams και Angelina Jolie. Αναφέρονται ενδεικτικά μερικές ακόμη από τις ταινίες με την υπογραφή της: Maleficent, Wall Street I & II, Unfaithful, Showgirls, Basic Instinct, Fatal Attraction.
Ανάμεσα στα highlights της καριέρας της είναι η βράβευσή της με το Cutty Sark Menswear Award για το ενδυματολογικό της statement στην ταινία “Wall Street”, και το Career Achievement Award, το 2016.
Το 2010 συνεργάστηκε με τον ηθοποιό James Franco για τη δημιουργία εικόνων που φιλοξενήθηκαν στο “Visionaire 59: Fairytales”. Στη συνέχεια ένωσε τις δυνάμεις της με τον καλλιτέχνη Richard Phillips, για μια σειρά video τα οποία εξέθεσαν το 2011 στη Biennale τη Βιέννης. Η συνεργασία αυτή στάθηκε για τη Mirojnick η αφορμή να συνεχίσει αυτό το παράλληλο φλερτ με τη μόδα, τις εικαστικές τέχνες και τον κινηματογράφο.
Η δουλειά της παρουσιάστηκε στην έκθεση με τίτλο “50 Designers/50 Films” στο AMPAS, τη Bienalle της Φλωρεντίας, την ετήσια έκθεση του FIDM (2011-13 και 2015), καθώς και στην έκθεση “Hollywood Costume“, που ξεκίνησε από το London’s Victoria and Albert Museum.
DIMITRI CAPUANI (Production Designer)
Ο Ιταλός Production Designer ταινιών μεγάλου μήκους, Dimitri Capuani, σπούδασε στην Καλών Τεχνών στη Ρώμη και πήρε το Master’s του στο Set Design από το Centro Sperimentale di Cinematografia (CSC). ‘Αρχισε αμέσως να δουλεύει δίπλα στον Franco Zeffirelli, σχεδιάζοντας τα σκηνικά σε πολλά έργα Όπερας.
Το 1998 ξεκίνησε η μακροχρόνια συνεργασία του production designer Dante Ferretti, από την ταινία “Titus” της Julie Taymor, και συνεχίστηκε με τις ταινίες “Cold Mountain” του Antony Minghella (2003), “Gangs of New York” (2002) και “Hugo” (2011) του Martin Scorsese.
Το 2013, συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Juan Pablo Buscarini στο Buenos Aires, για το blockbuster, “The Games Maker”, που του χάρισε και το βραβείο Premio Sur (Best Production Design). Επιστρέφοντας στην Ιταλία, ξεκίνησε μια ακόμη συνεργασία με τον Ιταλό σκηνοθέτη Matteo Garrone, στις ταινίες του “Tale of Tales” (2015) και “Dogman” (2018), που αμφότερες κέρδισαν τα βραβεία Nastro d’Argento και David di Donatello (Best Production Design). Αυτή την εποχή, έχει αναλάβει το production design για την ταινία του Garrone, “Pinocchio”.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΝΤΕΚΩ* (Σχεδιάστρια Φωτισμών)
Η Ελευθερία Ντεκώ έχει φωτίσει περισσότερες από 450 παραστάσεις για θέατρο, μουσική, χορό, όπερα και εικαστικές εγκαταστάσεις, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές και βραβεία για το έργο της.
Η διδακτική της προσφορά και εμπειρία μετράει 30 χρόνια και αρχίζει από το 1990, όταν δίδαξε Θεατρικό Φωτισμό (Stage Lighting Design) στο Πανεπιστήμιο της Ν. Υόρκης (1990-92). Το 2005 εκλέχτηκε ως επίκουρη καθηγήτρια και δίδαξε επί 15 χρόνια το μάθημα του θεατρικού φωτισμού στο Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσσαλονίκης, στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών, δημιουργώντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα την κατεύθυνση θεατρικού φωτισμού και εισάγοντας τη διδασκαλία του στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Από το 2012-14 δίδαξε αρχιτεκτονικό φωτισμό στο Μεταπτυχιακό τμήμα της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών του Ανοιχτού Πανεπιστημίου.
Το 2000 ίδρυσε την εταιρεία Eleftheria Deko & Associates Lighting Studio, και μαζί με τους συνεργάτες της έχουν σχεδιάσει τον αρχιτεκτονικό φωτισμό πολυάριθμων έργων, κτιρίων, δημόσιων και ιδιωτικών, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αποσπώντας διακρίσεις και βραβεία. Το 2018 τους απονεμήθηκε το 1ο βραβείο αρχιτεκτονικού φωτισμού Darc awards στην κατηγορία “Structures”. Σημαντική στιγμή στην καριέρα της, η συμμετοχή της στους Ολυμπιακούς Αγώνες ΑΘΗΝΑ 2004 ως Διευθύντρια και Σχεδιάστρια Φωτισμών των Τελετών ΄Έναρξης και Λήξης. Για την Τελετή ΄Έναρξης απέσπασε το διεθνές βραβείο EMMY for Outstanding Lighting Direction. Πρόσφατα ολοκλήρωσε την μελέτη του νέου φωτισμού της Ακρόπολης και των 17 μνημείων, έργο που έλαβε την αμέριστη αποδοχή του κοινού και παγκόσμια αναγνώριση.
ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΛΑΣΚΑΡΑΚΗ (Chief Editor MARIE CLAIRE)
Υπήρξε η μούσα πολλών γνωστών χορογράφων ανά τον κόσμο και έχουν δημιουργηθεί ρόλοι για αυτήν όπως “Το πουλί της φωτιάς” για το Teatro Philarmonico di Arena di Verona, “Μήδεια” σε μουσική του Μ. Θεοδωράκη (που υπήρξε η αφορμή να πρωταγωνιστήσει στην κινηματογραφική εκδοχή “Ανακυκλώνοντας τη Μήδεια” του Αστέρη Κούτουλα, όπου και απέσπασε βραβείο για το «Πολυτιμότερο ντοκιμαντέρ για το 2014»). Η ταινία παρουσιάστηκε στο ετήσιο Γκαλά «Κινηματογράφος για ειρήνη» στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου. Μεταξύ και άλλων το “Ρωμαίος και Ιουλιέτα”, ο ρόλος της νύφης στο “Ταξίδι στην αιωνιότητα” του Ρ. Τζανέλλα, εμπνευσμένο από τις ταινίες του Θ.Αγγελοπουλου, “Λίμνη των Κύκνων” του Κ. Ρήγου κ.α. Στο Φεστιβάλ του Λιντζ συμπρωταγωνίστησε στον ρόλο της θεάς Αθηνάς στο μπαλέτο Προμηθέας που φτιάχτηκε για την Όπερα της Βιέννης, δίπλα στον αφηγητή Σερ Πίτερ Ουστίνοφ. Άλλη μια εξέχουσα στιγμή της ήταν στο Palais de Tokyo στο πλαίσιο του Paris Fashion Week, όπου άνοιξε το runway show της Σήλιας Κριθαριώτη.
Τα τελευταία χρόνια έχει εμπνευστεί και έχει χορογραφήσει ολοκληρωμένες χορογραφικές δουλειές της με την Εθνική Λυρική Σκηνή, στην Όπερα, το Μπαλέτο και την Επαγγελματική Σχολή. Την τελευταία χορογραφική της δημιουργία τη σκηνοθετεί για το διαδικτυακό φεστιβάλ της ΕΛΣ, και συνεργάζεται με γνωστούς δημιουργούς της ελληνικής μόδας.
Επίσης, είναι απόφοιτος του St Martin’s College of Art and Design (Fashion/Textiles). Ξεκίνησε την καριέρα του ως Σχεδιαστής Μόδας στη Νέα Υόρκη. ‘Εχει εργαστεί ως fashion editor σε διάφορα περιοδικά, και από το 2005 δουλεύει ως φωτογράφος, με έδρα του το Λονδίνο και την Αθήνα, για διάφορες διεθνείς και ελληνικές εκδόσεις.
Σπούδασε Mass Communications στο Boston University και πήρε MBA in Entrepreneurship από το Bentley University. Επίσης, σπούδασε κινηματογράφο στο New York Film Academy και στο NYU. Είναι επίσης Fellow στο School of Foreign Service (“Σχολή Διπλωματίας”) στο Πανεπιστήμιο Georgetown.
Η επόμενη ταινία της έχει τίτλο “Stiletto Murders”, με θέμα τις γυναικοκτονίες στην Ιταλία, ενώ παράλληλα ετοιμάζει και μια σειρά ταινιών με τίτλο “Europe Revealed”, παραγωγής ARTE.
Διδάσκει στο City University New York (CUNY) και είναι ερευνήτρια στο Organism for Poetic Research που υποστηρίζεται από το NYU και το πανεπιστήμιο Brown. Έχει διδάξει από το 2015 στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης NYU ως η πρώτη επιμελήτρια Andrew W. Mellon στην Μπιενάλε Performa της Νέας Υόρκης. Έχει επιμεληθεί εκθέσεις και διατομεακά πρότζεκτ στο New Museum της Νέας Υόρκης, στην Μπιενάλε και το Ινστιτούτο Performa Νέας Υόρκης, Documenta, Onassis Foundation Νέα Υόρκη και Στέγη, Hunterian Museum London, ΕΜΣΤ, Μουσείο Μπενάκη, Βυζαντινό Μουσείο μεταξύ άλλων.
Υπηρέτησε ως ταμίας στο διοικητικό συμβούλιο της AICA Hellas International Art Critics Association και του ITI International Theatre Association, Unesco.
Το 2016 έπαιξε στηn ταινία “ΑMERIKA SQUARE” (Γιάννης Σακαρίδης) το ρόλο της Τερέζας. Το 2019 πρωταγωνίστησε στη ταινία μικρού μήκους “MOTORWAY 65” (Εύη Καλογηροπούλου). H ταινία ήταν υποψήφια για Χρυσό Φοίνικα – μικρού μήκους, στο Φεστιβάλ των Καννών.
Το 2020 πρωταγωνίστησε στην ταινία μικρού μήκους “ANTIVIRUS” (Αναστασία Σίμα).
Έχει κάνει πολυάριθμες συναυλίες στην Αθήνα σε διάφορους χώρους όπως στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Πολιτιστικό ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το Ίδρυμα Κακογιάννη κ.α.
Εργάζεται ως αρθρογράφος, παραγωγός και παρουσιάστρια στο VICE από το 2014. Είναι αρχισυντάκτρια της σειράς ντοκιμαντέρ “Συν Γυναιξί” στη δημόσια τηλεόραση της ΕΡΤ. Έχει συνεργαστεί με το Vice Media Group LLC, το Περιοδικό «Κ» της Καθημερινής, το Περιοδικό Γυναίκα, τον ΑΝΤ1, το MEGA, και τον Όμιλο του REAL. Έχει εργαστεί στην εταιρεία “Communication et Cie” στο Παρίσι ως βοηθός επικοινωνίας και project manager κατά τη διάρκεια της Paris Fashion Week.
YOUTH JURY
Η 5μελής Επιτροπή Νέων του AthensFFF θα απονείμει τα Βραβεία BEST IN SHOW & BEST STUDENT FILM.
Τα μέλη του φετινού Youth Jury είναι:
Jacobo Rosso Ciufoli (Film, fashion film & music video producer / director)
Adam Khalil (Model – Performer)
Danai Danaka (Fashion Designer)
Eleni Koumi (Body positive ζωγράφος – Illustrator)
Elina Nastou (Videographer – Photographer)
*Στη φωτογραφία του θέματος απεικονίζεται η Ελευθερία Ντεκώ