“Φάμπιαν”: Ο Ντόμινικ Γκραφ σκηνοθετεί μια μίνι σειρά τεσσάρων επεισοδίων που απορρίπτει τα κλισέ του ιστορικού δράματος

Βερολίνο, δεκαετία του ‘30. Την ημέρα ο Φάμπιαν, ένας νεαρός διαφημιστής, επιπλέει ανάμεσα στα ανθρώπινα συντρίμμια ενός καταρρέοντος κόσμου. Το βράδυ εξερευνά ηδονικά nightclubs, μέχρι που γνωρίζει μια όμορφη και φιλόδοξη ηθοποιό. Η σχέση τους θα γίνει η μοναδική αχτίδα φωτός σε έναν κόσμο που καταρρέει γύρω τους, παραδιδόμενος σταδιακά στο ναζιστικό σκοτάδι.

Ο Ντόμινικ Γκραφ σκηνοθετεί τον καταραμένο έρωτα ενός διαχρονικού αριστουργήματος της λογοτεχνίας του Μεσοπολέμου, απορρίπτοντας τα κλισέ του ιστορικού δράματος, αιχμαλωτίζοντας τη στιγμή που ένα ολόκληρο έθνος βρέθηκε να ακροβατεί στο χείλος της αβύσσου και φέρνοντας στον νου το Βερολίνο Αλεξάντερπλατς. Η ταινία συμμετείχε επίσημα στο Φεστιβάλ του Βερολίνου το 2021.

Όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης Ντόμινικ Γκραφ, “Στο μυθιστόρημά του Στο Χείλος της Αβύσσου: Η Πλήρης Έκδοση του Φαμπιάν, ο Έριχ Κέστνερ φτιάχνει ένα πορτρέτο της καθημερινότητας στο Βερολίνο στα τέλη των 20s: η πολιτική αναταραχή είναι ακόμα εν μέρει υπό έλεγχο, και δεν υπάρχει καμία ομοιότητα με υπόκοσμο τύπου Φριτς Λανγκ. Σίγουρα δεν πρόκειται για μια εξπρεσιονιστική καλλιτεχνική βιογραφία και δεν έχει τίποτα το λουστραρισμένο. Αντίθετα, δείχνει τα όνειρα και τις καλλιτεχνικές φιλοδοξίες των κατώτερων τάξεων, και την υπαρξιακή απόγνωση των πλούσιων αστών. Νέοι άνθρωποι που κάθονται σε παρέες ή μόνοι, σε διαμερίσματα ή καφετέριες, πίνουν πολύ, μιλούν για την ερωτική τους ζωή και στοχάζονται τα αισθήματά τους.

Οι διάλογοι του Κέστνερ είναι, όπως πάντα, πνευματώδεις, γοητευτικοί, περιστασιακά σκοτεινοί και θλιβεροί, ίσως ακόμη και προφητικοί. Οι τοποθεσίες δεν είναι θεαματικές και οφείλουν να μοιάζουν ρεαλιστικές. Η ιδέα είναι να εστιάζουμε στους χαρακτήρες και στις αλλαγές που τους συμβαίνουν. Η αγάπη του Φαμπιάν και της Κορνέλια, θα πρέπει να είναι ικανή να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια. Αλλά όπως σχολιάζουν οι εραστές της Μαριελουής Φλάισερ στο έργο της Purgatory in Ingolstadt του 1924, «θέλω αγάπη, χρειάζομαι χρήματα». Αυτό ίσχυε ιδιαίτερα για τους νέους, ειδικά σε εκείνους τους οικονομικά καταστροφικούς καιρούς. Εξάλλου, η διατήρηση του έρωτα απαιτεί ούτως ή άλλως απίστευτες προσπάθειες.”

Βιογραφικό σκηνοθέτη

Διαβάστε   Gone baby gone…

Ο Ντόμινικ Γκραφ είναι Γερμανός δημιουργός, προσωπικότητα των γερμανικών κινηματογραφικών πραγμάτων, γεννημένος το 1952 στο Μόναχο. Σπούδασε Κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του Μονάχου. Αδιάλειπτα ενεργός από το 1975 ως σήμερα.

 

Φάμπιαν (Fabian: Going to the Dogs, 2021)

Σκηνοθεσία: Ντόμινικ Γκραφ

Ηθοποιοί: Τομ Σίλινγκ, Σάσκια Ρόζενταλ, Άλμπρεχτ Σουχ, Μέρετ Μπέκερ

Διάρκεια: 176’ (χωρισμένη σε 4 επεισόδια)

Η μίνι σειρά τεσσάρων επεισοδίων θα είναι διαθέσιμη σε streaming από 30 Δεκεμβρίου σε αποκλειστική Α’ προβολή στο Cinobo